Steeds meer bedrijven zien de waarde van een werken-bij website. Het is een ideaal instrument, welke volledig gericht is op het werven van nieuwe medewerkers. Deze website staat los van wat jij als bedrijf doet voor je klanten en focust zich op het laten zien van de werkcultuur, loopbaanmogelijkheden en extra benefits. Het moet uiteraard authentiek zijn. Het zorgt er in ieder geval voor dat de sollicitant die solliciteert, zich al een goed beeld kan vormen van de cultuur van de organisatie. Dit vergroot uiteraard een match tussen beide partijen. In dit artikel lees je hoe een werken-bij-website jouw employer branding kan versterken.
Wat is een werken-bij-website?
Een werken-bij-website is een website die volledig ingericht is op het werven van nieuwe medewerkers. Veel bedrijven hebben een vacature pagina, maar dit dekt al lang niet meer de lading. Kandidaten, willen echt weten hoe de cultuur binnen het bedrijf is, de omgang met collega’s, sociale uitjes, carrièreperspectieven en aangeboden trainingen/opleidingen etc.etc. Je zult kandidaten moeten verleiden met een inkijkje in je bedrijf. Het verhaal moet authentiek zijn, anders val je als bedrijf door de mand en is er geen match. In veel gevallen biedt een bedrijf zo veel meer dan op het eerste oog te zien is, de werken-bij website is dus ook een ideale plek om je bedrijf goed in het zonnetje te zetten.
De voordelen van een werken-bij-website
Door een specifieke website voor potentiële kandidaten te bouwen, kun je alle gerelateerde content op deze website kwijt. De algemene bedrijfswebsite is vooral commercieel gericht richting klanten. De werken-bij is in feite de commerciële variant, maar dan puur gericht op potentiële kandidaten. Alle specifieke informatie wat een potentiële kandidaat aanspreekt, kan op deze plek goed worden verwerkt.
Betere vindbaarheid
Je werken-bij website heeft de focus op vacatures. Met gerelateerde content toegespitst op de verschillende vacatures, zorgt ervoor dat je beter gevonden wordt door potentiële kandidaten. Er zijn diverse mogelijkheden om gerichte Googlecampagnes in te richten om je potentiële kandidaten op de juiste pagina te laten landen. Kandidaten zoeken namelijk gericht, dan wil je ook dat ze direct de juiste informatie vinden.
Een betere indexatie voor zoekmachines
Voor kandidaten die zoeken worden werken-bij websites sneller gevonden aangezien ze vindbaar zijn bij zoekmachines, het draait allemaal om relevantie. Als je de content afstemt op de relevatie keywords (SEO), dan vergroot het automatisch de relevantie en vervolgens je vindbaarheid. Daarnaast biedt het toepassen structured data in de vacature functie van Google ook veel voordelen.
Heldere statistieken
Door het hebben van een werken-bij website, zorg je ervoor dat de data niet vervuild wordt met de data van de corporate website. De doelstellingen van beide websites verschillen van elkaar en je wilt de data die eruit vloeit ook zo relevant mogelijk houden. Conversiedoelstellingen zijn anders voor een werken-bij-website dan voor een corporate website. Omdat een werken-bij-website zich volledig focust op kandidaten zijn de resultaten van deze conversies beter meetbaar dan wanneer je enkel een vacaturepagina op je corporate website zou hebben.
Betere kwaliteit sollicitanten
Door duidelijk te communiceren wie je als bedrijf bent, zul je potentiële kandidaten bereiken die zich kunnen identificeren met je organisatie. Vragen als pas ik wel in deze organisatie? Zorgen ervoor dat de kandidaten die willen solliciteren, een goede 1e indruk van je bedrijf hebben, waardoor er een grotere kans op een match bestaat. Daarnaast helpen video testimonials van collega’s op de werkvloer ook een ideale manier om de functie nader toe te lichten. Zo kunnen potentiële kandidaten zelf goed inschatten of ze geschikt zijn voor de desbetreffende functie.
Versterk je employer branding
Een werken-bij website mag niet ontbreken als je een sterke employer branding wilt neerzetten. Daarnaast zul je een plan moeten ontwikkelen om je potentiële kandidaten te bereiken. Hiervoor maak je een employer branding strategie, waar je doormiddel van een o.a. een contentstrategie alle relevante touchpoints kunt bedienen.
Als overtuigd?
We helpen je graag met het ontwikkelen van een werken-bij website die jouw employer branding versterkt en denken graag mee op welke wijze we jouw potentiële kandidaten goed weten te vinden.
Blogs
Onze andere inzichten
Employer Branding strategie – waar start je?
Employer branding is het ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk, om huidige medewerkers te behouden en nieuw talent aan te trekken. Maar hoe pak je dat aan? Een employer branding strategie helpt jouw organisatie op weg naar een sterk werkgeversmerk. In deze blog vind je een stappenplan waarmee je een strategie bepaalt om jouw employer brand te versterken.
10 tips voor een goede werken-bij website